N-VA Turnhout blij met subsidie voor sloop bedrijfspand Diksmuidestraat

Op 13 juni 2014

Vlaams Minister voor Ruimtelijke Ordening Philippe Muyters kent een subsidie toe voor de sloop voor een leegstaand bedrijfsgebouw aan de Diksmuidestraat in Turnhout. Hij tekende daarvoor op 11 juni jl. een ministrieel besluit. Op de vrijgekomen ruimte komen 214 appartementen, 29 eensgezinswoningen en 113 RVT-kamers.

De subsidie bedraagt 396700,72 euro of 90% van de geraamde kosten van de sanering van de site.

Het project ligt in het GRUP "Afbakening Regionaal Stedelijk Gebied Turnhout" in deelplan 11 "Stationsomgeving Diksmuidestraat". Het gebied is bestemd voor personeels- en bezoekersintensieve activiteiten, stedelijk wonen en openbare, groene en openbare ruimte.

De Minister wil de herontwikkeling van verlaten bedrijventerreinen, de zogenaamde brownfields, ondersteunen. Een oude bedrijfssite, zoals aan de Diksmuidestraat in Turnhout, die niet meer benut wordt, maakt plaats voor nieuwe vormen van wonen en werken in de stad.

N-VA Turnhout stelt dat dit stadsvernieuwingsproject nog meer leven en dynamiek brengt in de stationsomgeving.

Namens N-VA Turnhout

Erwin Brentjens, Gemeenteraadslid