Ben Nabij: Weyts investeert in 2 scholen van Turnhout

Op 2 juni 2021

Minister Weyts investeert 17.683,14 euro in Vrije Basisschool Sint Victor en 20.348,33 euro Vrije Basisschool Sint Fransciscus in Turnhout

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA); “We timmeren verder aan een betere onderwijskwaliteit voor onze leerlingen”. “Die onderwijskwaliteit krikken we mee op door te investeren in onze schoolinfrastructuur.

Deze financiële steun kunnen schoolbesturen uit het gesubsidieerd onderwijs (gemeentelijk, stedelijk provinciaal en vrij onderwijs) krijgen voor bouw- of verbouwingswerken. Onderwijsminister Ben Weyts trekt deze regeerperiode in totaal een half miljard euro extra uit voor schoolinfrastructuur: in totaal staat de investeringsteller voor scholenbouw op 3 miljard euro. Deze investeringsgolf komt ook Turnhout ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) 17.683,14 euro in Vrije Basisschool Sint Victor in Turnhout. Concreet gaat het om scheiding riolering. En 20.348,33 euro in Vrije Basisschool Sint Franciscus, hier gaat het om werken na aankoop van woning gelegen aan Schorvoortberg 84 in Turnhout. Wij als afdeling N-VA Turnhout zijn trots met dit bereikte resultaat voor onze twee Turnhoutse scholen.

“Goed nieuws voor de leerlingen en leerkrachten van alle betrokken scholen: zij krijgen nu betere schoolgebouwen”, zegt minister Weyts. “We blijven inzetten op vernieuwing en modernisering van onze schoolgebouwen in het belang van alle leerlingen en leerkrachten.”