Cathy Devolder

49 Jaar geleden ben ik geboren in Turnhout en heb hier niet alleen een fantastische jeugd beleefd maar tevens mijn volledige schoolcarrière, inclusief hoger onderwijs, kunnen afwerken.

Er was altijd wel iets te beleven, men had cultuur in de Warande, sport in het Stadspark, op de schaatsbaan of elders en het uitgaansleven was levendig en bruisend.

Nu ben ik moeder van 4 kinderen, heb 1 kleinkind en ben gehuwd met een heel lieve man.

Professioneel ben ik tewerkgesteld in het Centrum voor Volwassenenonderwijs (Nederlands 2e taal) en ontmoet ik dagdagelijks vele mensen van verschillende origine en culturen. Zo stel ik vast dat integratie van deze diversiteit in Turnhout niet steeds van een leien dakje loopt. Vaak wordt niet begrepen dat de rechten en plichten uit onze cultuur hand in hand gaan met solidariteit waarop onze welvaartsstaat is gebouwd en dat het gaat om zowel geven als nemen voor zowel vrouwen als mannen.

Tevens stel ik, zoals velen van ons, vast dat de armoede en onveiligheid in onze geliefde stad toeneemt en kinderen, ondanks onze sociale vangnetten, honger hebben en niet de kansen krijgen die ze nodig hebben om op volwassen leeftijd een volwaardig lid van onze maatschappij te worden.

Dit kan ik niet accepteren.

NVA Turnhout geeft me de kans om mee een strikter maar rechtvaardig beleid uit te stippelen en van onze stad weer een leuke, veilige Binkenstad te maken die tevens een stad is waar een bruisende economie heerst.

Om deze veranderingen door te kunnen voeren die broodnodig zijn voor onze stad, wil ik me de volgende legislatuur met hart en ziel inzetten.